Fitness technologie v poslední době vzala svět útokem. Metaverze, virtuální realita a rozšířená realita bývaly vyhrazeny pro pracovníky v technickém kruhu . Nicméně od té doby, co se Facebook přejmenoval na „Meta“ jako součást své strategie zaměřit se na „příští hranici“ internetu, stále více lidí mimo technický kruh začíná mluvit o metaverse.
Použití metaverze prostupuje různými průmyslovými odvětvími a sektory, od fitness po bankovnictví. Investice se hrnuly od globálních technologických gigantů, jako jsou Microsoft a Google, zatímco přední herní společnosti, jako jsou Epic Games, Roblox a dokonce i luxusní značky jako Gucci a Prada, pracují na integraci a ustavení své přítomnosti v metavesmíru.
Co je Metaverse?
Je zajímavé, že myšlenka metaverze není nová. Ve skutečnosti tento termín sám o sobě vytvořil Neal Stephenson ve svém románu Snow Crash v roce 1992, který popisuje dystopický virtuální svět 21. století. Předpověděl Neal Stephenson budoucnost?
Vlivný kapitalista Matthew Ball popisuje metaverzi jako „rozšířenou realitu“ neboli XR, která kombinuje rozšířenou realitu (AR), virtuální realitu (VR) a smíšenou realitu (MR), aby vytvořila více pohlcující zážitek ve virtuálním světě. Jednoduše řečeno, metaverse si klade za cíl umožnit lidem replikovat to, co dělají ve svém skutečném životě jako avatar, prostřednictvím integrované sítě 3D virtuálních světů.
Technologie VR Fitness: Fitness Metaverse
Zpráva Fortune Business Insights předpovídá, že svět VR her se po přijetí fitness technologie rozroste ze 7,92 miliardy USD v roce 2021 na 53,44 miliardy USD v roce 2028. Po vzestupu her ve VR došlo také k postupnému vzestupu na trhu s fitness technologiemi pro VR, který do značné míry poháněla pandemie COVID-19. Podle zprávy Welltodo 2022 Consumer Wellness Trends Report se uvádí, že Gen-Z je více nakloněn rozvoji fitness režimu, který je zdravý a zábavný. Budoucnost bude svědkem vývoje nových forem fitness technologií, jako jsou pohlcující cvičení zahrnující všechny aspekty prostředí tělocvičny s hudbou, vizuálními prvky a instruktory, kteří mohou posunout vaše cvičení na další úroveň. Níže jsou uvedeny některé způsoby, jak metaverse ovlivní fitness průmysl.
Pohlcující virtuální cvičení
Ať už jde o únik z letních veder nebo o odvrácení otravných komárů, mnoho lidí raději cvičí kardio v posilovně nebo doma. Pokud dáváte přednost kardio cvičení uvnitř, běžecký stroj nebo kolo pelotonu může ukázat malou 10palcovou obrazovku jednoduché CGI krajiny lesa, pláže nebo stezky podél řeky jako slabý pokus přiblížit vám venkovní prostředí. Fitness technologie však může váš zážitek mnohem více pohltit.
S pouhou náhlavní soupravou pro virtuální realitu se můžete ponořit do 360° krajiny dle vašeho výběru, doplněné odpovídajícími zvuky, aby to vypadalo jako skutečné. Budoucnost fitness technologií by vám mohla přinést opravdový pocit, jako byste jeli na horském kole v Coloradu nebo běhali po pláži na Havaji.
Virtuální trenéři
Popularita virtuálních tréninků dramaticky vzrostla kvůli zlepšení fitness technologií a opatřením na místě pandemie COVID-19. Podle Global News Wire byl trh virtuálních fitness technologií v roce 2019 oceněn na něco málo přes 6 046 milionů USD, ale po pandemii se předpokládá, že do roku 2027 dosáhne 59 231 milionů USD . V důsledku toho podniky uspokojují poptávku po zábavných online službách fitness technologií, které spotřebitelům umožňují větší autonomii při přístupu k fitness relacím podle jejich pohodlí, výběru cvičebních programů, obtížím při cvičení a výběru trenérů.
Lidé, kteří před pandemií nikdy nepoužívali řízená online cvičení, jsou nyní zavázáni virtuálním cvičením poté, co to vyzkoušeli během pandemie, kdy byly tělocvičny zavřené. Fitness technologie je více žádaná než kdy jindy.
Gamify Your Workouts
S pomocí fitness technologií našlo mnoho společností kreativní způsob, jak rozhýbat pohovku tím, že promění cvičení ve hru. Jako všechny hry, dobrý příběh slouží jako háček, aby lidé do hry investovali. Místo toho, aby seděli ve svém pokoji a hýbali palci, musí uživatelé vstát a pohybovat se, aby splnili úkoly a výzvy. Například Dustland Runner je blockchainová hra, kde lidé přebírají roli „prachového běžce“, aby získali a doručili tajemný kontraband v postapokalyptické poušti obývané bandity a monstry. Přidaná zábava může být pro některé lidi obrovskou motivací, aby se začali hýbat.
Model ‚Přesuň se k výdělku‘
Některé hry s technologiemi fitness nabízejí herní tokeny a NFT pro dokončení misí ve hře. Například OliveX, mobilní blockchainová hra vyžaduje, aby jejich uživatelé uběhli různou vzdálenost v reálném světě se svým chytrým telefonem v ruce. Po splnění úkolů jsou odměněni virtuálními odměnami, jako jsou NFT a tokeny DOSE, které mohou použít k povýšení her nebo obchodování na krypto a NFT tržištích.
Tento typ fitness technologického modelu může lidem poskytnout pobídku ke cvičení.
Vyzvěte své přátele na virtuální závod
Krása fitness technologií spočívá v tom, že odstraňuje geografické bariéry. Můžete vyzvat své přátele na trénink nebo virtuální běh (nebo závod), i když jste v různých zemích. Metaverze je přístupná komukoli a kdekoli. Společně si můžete vy a avatar vašeho běžeckého kamaráda jít zaběhat ve virtuální krajině. I přes pohlcující zážitek a zábavu může být těžké udržet si motivaci ke cvičení. Mít kamaráda odpovědného za zodpovědnost vám a vašim přátelům pomůže udržet se navzájem motivovaní a pomůže vám oběma společně dosáhnout vašich zdravotních cílů.
Jaký je pro vás nejlepší typ cvičení?
Nenechte se odradit, pokud ani po důsledném cvičení nevidíte výsledky. Se všemi různými typy cvičení, které jsou k dispozici, může být obtížné najít správný typ cvičení pro váš typ těla. Je důležité si připomenout, že všechny naše geny jsou jedinečné, a proto některé fitness lekce nebo cvičení, které fungují pro jiné lidi, nemusí fungovat pro vás.